Co je to Google Tag Manager a proč ho používat
Tag Manager je bezplatný nástroj od Google, který slouží pro správu měřících kódů všech druhů (Analytics, remarketingové kódy, konverzní kódy).
Místo toho, abyste každý měřící kód vkládali samostatně do webu, vložíte pouze jeden kód Google Tag Manageru. Všechny měřící kódy pak nastavíte v administraci Google Tag Manageru.
Výhody Google Tag Manageru
Použití Tag Manageru má hned několik výhod:
- nezávislost na programátorovi – jakmile máte jednou na webu kód Google Tag Manageru, všechny další měřící kódy si můžete vkládat sami
- rychlejší načítání webových stránek – pokud máte na webu hodně měřících kódů, může to zpomalit načítání stránek, s Google Tag Managerem tento problém odpadá
- přehlednost a jednoduchost – všechny měřící kódy vidíte v administraci Tag Manageru a máte o nich dokonalý přehled
- možnost vyzkoušet si úpravy „nanečisto“ a možnost vrátit úpravu zpět – Tag Manager má testovací režim a ukládá všechny úpravy, můžete se tak vrátit do libovolné předchozí verze
- možnost sdílet přístup podobně jako v Google Analytics
Základní nastavení Google Tag Manageru
- přihlásíte se na webu Tag Manageru pod svým Google účtem
- vytvoříte si účet v Tag Manageru
- vytvoříte kontejner pro svůj web
- vložíte kód Tag Manageru na všechny stránky svého webu (případně předáte vložení webmasterovi)
- můžete začít vkládat jednotlivé značky do Google Tag Manageru
Postup na vkládání značek (měřících kódů)
Nejprve si vytvoříte pravidlo. Pravidlo určuje, na které stránce se bude každá značka zobrazovat. Nejčastěji si vystačíte se dvěma základními pravidly. První je „všechny stránky“ a toto pravidlo je v Tag Manageru již předchystané.
Druhé důležité pravidlo „konverzní stránka“ si musíte nastavit. Je to pravidlo, které bude zobrazovat značky, jako jsou konvezní kódy do Heureky, Sklik na stránce s poděkováním za objednávku.
Příklad nastavení konverzní stránky: Zobrazení stránky, url obsahuje dekujeme-za-vas-nakup.html
Jakmile máte pravidla, můžete začít vkládat jednotlivé značky. Nastavíte název značky, vyberete typ značky (např. Google Analytics, vlastní HTML kód..), vložíte kód značky, vyberete pravidlo, kdy se bude značka zobrazovat. Následně značku uložíte. Značka ještě nebude fungovat. Provedenou změnu musíte potvrdit kliknutím na tlačítko „Publikovat“.
Jaké značky by měl mít v Google Tag Manageru e-shop
Pokud začnete používat Tag Manager, přesuňte do něj všechny měřící značky. Abyste na nějakou značku nezapomněli, připravili jsme pro vás základní přehled značek, které využívá většina českých e-shopů.
- Google Analytics – zobrazení stránky
- Google Analytics – transakce
- Adwords remarketing
- Sklik remarketing
- Facebook remarketing
- měření konverzí Heureka
- měření konverzí Sklik
- měření konverzí Zboží.cz
- měření konverzí Adwords
Další příklady pro využití Tag Manageru: jiné měřící nástroje, heatmapy, online chatovací nástroje, různé widgety, popup okna, lišta pro souhlas s cookies a mnoho dalších.
Potřebujete poradit?
Máte dotaz ohledně našich služeb, nebo je vše jasné a chcete s námi začít spolupracovat na novém projektu? Neváhejte nás kontaktovat.
Zobrazit kontakty